Dagmare

 
412902db-81bc-40fe-bbb2-2de1ea654bf8.JPG
 

Al jaaaren wandel ik voor mijn werk als merkstrateeg van het ene naar het andere prachtige merk. Ze zijn bekend, hebben vaak de mooiste producten een rijke historie en heel veel fans.


Als ik de drempel over ben schuif ik vaak aan tafel bij directeuren, MT leden of ondernemers zelf. Daar spreek ik met hen over de positie van hun merk in de markt. Daar is vertrouwen voor nodig want ik zit er niet voor niets. Er is een wens voor 'anders'. Als het ijs dan eenmaal gebroken is, durven ze me op hun persoonlijke wolkje te wijzen dat hun talenten, inzichten en kennis overschaduwd. Een wolkje twijfel en onzekerheid dat niet alleen hunzelf, maar ook de voortgang van het merk tegenhoudt.

Daar start het gesprek.

Verhalen volgen over wisselingen in personeel, processen, diensten, wetgeving en culturele trends. We komen uit vragen als: "Hoe zijn wij nog relevant?", "Hoe worden we weer zichtbaar?" Tijdens het proces zie ik vaak dat deze informatie niet ontbreekt, maar bedolven is onder praktische taken en deadlines van iedere dag.

Net als bij de medewerkers zelf.

Natuurlijk is deze informatie belangrijk wat doorslaggevend is, is het zelfvertrouwen dat nodig is om te kiezen voor waar je écht in gelooft. Je eígen koers te varen. Niet op basis van de bewegingen van de concurrentie maar op eigen kracht. Het 'Walk the talk' principe.

Net als bij de medewerkers zelf.

Wanneer we dit proces afleggen, gaat het vaak om meer wezenlijks dan alleen strategie of communicatie. Achteraf lijkt het een middel om toestemming te krijgen om gewoon zichzelf te mogen zijn. Wolkjes lossen op, wanneer de angst verdwijnt om niet goed genoeg te zijn of 'iets' niet in huis te hebben. De focus komt terug. De cirkel start van potentie, mogelijkheden en inspiratie. Dat is de meest krachtige motor die er is.

Net als bij de medewerkers zelf.

TOEN VIEL HET KWARTJE

Hoe verschilt dit eigenlijk van mensen?

Als je eenmaal weet wie je bent, daarin wordt gezien en erkend, dan ontstaat er ontspanning, focus, potentie en inspiratie. Wanneer je een ander beeld van jezelf neerzet dan wie je van binnen bent kost dat bakken met energie. Je slagkracht neemt af (want oh je zal het maar verkeerd doen) en gezelliger wordt het er ook niet van.

DUS WAAROM DOE IK DIT ALLEEN VOOR MERKEN?

Nou niet meer dus.
Nu ook voor jou als je dat wil. :)
Al jaren praat ik met klanten, vrienden, familie, buren en collega's over dit onderwerp.
Waarom doen we iets waarin we niet geloven?
Wat is authenticiteit?
Waarom werk je ergens als dat van binnen niet goed voelt?
Waarom blijf je ergens als dat je ongelukkig maakt?
Waarom tonen we ons van de buitenkant gelukkiger dan we onszelf voelen?

Helemaal jezelf zijn

Wanneer je van buiten bent, zoals je van binnen voelt kom je in een flow. Dan voel je inspiratie, je eigen potentie en pak je het leven aan op eigen kracht. Dat vertaal ik als authenticiteit. Je gedragen zoals je je van binnen voelt. Dat brengt niet alleen rust, het haalt ook het allerbeste in jezelf naar boven. Keuzes worden makkelijker, er ontstaat focus en je onderscheidende vermogen wordt zichtbaar. Het breekt muurtjes af en dat werkt ook nog eens enorm inspirerend voor je omgeving.

Dat vind ik de maximale impact die je als mens kunt creëren.

Dagmare van Willigenburg